Kim jest Fit-senior? Osobą świadomą istotności aktywności fizycznej w codziennym życiu, która potrafi skutecznie dobrać typ i intensywność treningu do własnych potrzeb i możliwości fizycznych. Obecnie coraz więcej fitness klubów kieruje swoją ofertę także do najstarszych klientów, którzy pragnąć zachować świetną kondycję i zdrowie.
Nie od dziś wiadomo, że z wiekiem zmieniają się nie tylko potrzeby, ale i wydolność organizmu. Ma to kluczowe znaczenie nie tylko dla samej diety, ale i dla regularnego cyklu treningowego. Każdy rodzaj i intensywność ćwiczeń, muszą być tak dobrane, aby nie stanowiły zagrożenia dla życia i zdrowia osoby je wykonującej. Podczas treningu, zawsze należy brać pod uwagę obecne ograniczenia wynikające z wieku lub schorzeń, aby nie zmniejszać skuteczności treningu, jednak nie ryzykując kontuzjami. Warto o tym pamiętać, ponieważ nawet przy przewlekłych chorobach, możliwe jest zachowanie aktywnego stylu życia.
Seniorzy i seniorki mają do swej dyspozycji wiele ciekawych propozycji, które można wybrać samodzielnie lub wspólnie z doświadczonym trenerem. Jak twierdzą lekarze i specjaliści od fitnessu, już 10 minut aktywnego ruchu dziennie usprawnia krążenie, wspomaga układ oddychania i poprawia sprężystość mięśni. Wystarczy nawet zwykły spacer lub szybki marsz, wskazane są także przejażdżki rowerowe, taniec, aqua aerobik, nordic walking, i oczywiście basen. Zajęcia grupowe poprawiają także samopoczucie i umożliwiają nawiązywanie nowych znajomości, co dla osób starszych jest często niezwykle ważne.

Udostępnij :)

Comments are closed.